Leker med hampus

Halloj halloj gott folk. Just nu så sitter jag med hampus i hans rum när han håller på med alla sina leksaker. Haha det är fullt i hela rummet. Han är helt galen hihi. Idag har man väl inte gjort allt för mycket. Gick till augusta i för middags och gjorde i ordning alla hästarna matrix mådde så bra så. Fast alla va totalt galna när vi skulle ta go dom. Framför allt odessa. Hon trodde att hon va unghäst igen. Fast hon är ju 20 haha. Gammeltanten. Förresten det va verkligen skit jobbit att gå med barnvagnen i 2 dm snö och snöstorm jag trodde att jag skulle dö på vägen dit usch å blä. Men iaf sen kom mikael och hämtade mig och hampus efter att han vart å jobbat och på banken. Sen så åt vi lite middag och nu ligger mikael och sover. Försökte väcka honom ett antal gånger eftersom att han kommer vakna sen eller inatt och inte kan somna om men han är väl skit trött efter att behöva jobba ute i kylan och sen så har han ju börjat träna eller å han har gjort det i typ lite mer än en månad nu. Men det tar ju på en. Sen så vill jag bara säga till alla häst folk att tänk på att det alltid kan ske en olycka oavsett hur rutinerade man än är både ryttaren och hästen. Dom väger så himla mycket och dom har så mycket att säga till om med sin kilo massa i styrka. Jag tänker på dig frida och fin familj. R.I.P Frasse. ........ Tänk också på att bilister som inte har hand om hästar tänker inte ett skit och kör som idioter. Ha massa reflexer nu i vinter mörkret. Aja ville bara säga det så att vi kan försöka att inte mista mer ryttare och hästar. Dom är ju ändå våra ögonstenar. Ja ja nu ska jag leka en stund till med hampus innan han ska lägga sig och sova natten. Ha det gott alla. Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0